تست پره‌ها و تیغه‌های کمپرسور و توربین در تست سل کسکید

در این پروژه یک تونل باد یا تست سل ردیف پره (Cascade) توربین و کمپرسور طراحی و ساخته شده و تست پره‌ها و تیغه‌های کمپرسور و توربین در این تست سل انجام شد.

تاریخ ویرایش: 18 دی ماه 1403

در این پروژه یک تونل باد یا تست سل ردیف پره (Cascade) توربین و کمپرسور طراحی و ساخته شده و تست پره‌ها و تیغه‌های کمپرسور و توربین در این تست سل انجام شد..

اهداف و کاربردها

  • تعیین میزان اتلافات پروفیل، اتلافات ثانوی و اتلافات ناشی از نشتی در پره‌های توربوماشین‌ها
  • بررسی انتقال حرارت در پره‌های توربین
  • بررسی پدیده فلاتر
  • مطالعات لایه مرزی
در این پروژه یک تونل باد یا تست سل ردیف پره (Cascade) توربین و کمپرسور طراحی و ساخته شد.

 

گام‌های انجام پروژه

  • مطالعات و بررسی‌های مقدماتی
  • طراحی مفهومی
  • طراحی اولیه و محاسبات دینامیک سیالاتی
  • طراحی دقیق
  • طراحی سیستم اندازه‌گیری و داده‌برداری
  • ساخت و مونتاژ
  • تست و تحلیل نتایج
در این رابطه ببینید:

در این پروژه یک تونل باد یا تست سل ردیف پره (Cascade) توربین و کمپرسور طراحی و ساخته شد.

 

مشخصات کلی سیستم تست کسکید

  • رژيم جريان: زیرصوت
  • سرعت در مقطع آزمایش: 60 متر بر ثانیه
  • ابعاد مقطع آزمایش: 15 در 74 سانتی‌متر
  • نوع تست سل: دمشی
  • نوع تونل باد: مدار باز
  • نوع تيغه‌ها و پره‌ها: توربین و کمپرسور
  • تعداد تيغه‌هاي مورد آزمايش: 7
  • وتر تیغه‌ها: 8 تا 10 سانتی‌متر
  • نسبت منظری تیغه‌ها: 2/1 تا 5/1
  • سيستم تامين هوا: فن
  • سيستم کنترل و مکش لايه مرزی: دارد
صفحه شرکت سورین توربوماشین در اینستاگرام
صفحه شرکت سورین توربوماشین در لینکدین
صفحه شرکت سورین توربوماشین در یوتیوب
کانال شرکت سورین توربوماشین در تلگرام
صفحه شرکت سورین توربوماشین در آپارات
سورین توربوماشین
سورین توربوماشین
تست و اندازه‌گیری توربوماشین‌ها و تجهیزات دوار