تست حرارت و دود برای فن و جت فن بر اساس استانداردهای ISO 21927 و EN 12101
پیش از معرفی و انتشار استاندارد EN 12101-3 در اروپا و ISO 21927-3 در خارج از اروپا، تولیدکنندگان فن در هر پروژه مطابق الزامات آن پروژه و با همکاری مشاوران کار میکردند.
استانداردهای EN 12101-3 و ISO 21927-3 معیارهای مورد نیاز برای طراحی و روشهای تست فنهای تونلی را تعریف میکنند، با این هدف که این فنها قادر به کنترل دود و گازهای داغ در صورت آتشسوزی باشند.
صرفنظر از طراحی تهویه تونل، تجهیزات تهویه باید قابلیت کار در دماهای بالا را داشته باشند تا در صورت بروز آتشسوزی گاز داغ و دود را از تونل خارج کنند.
هر دو استاندادر EN 12101-3 و ISO 21927-3 رویهی تست یکسانی را برای اطمینان از مطابقت فنها و موتورهای آنها با الزامات ضروری ارائه میدهند.

آزمایشگاهها باید تستهای کافی را انجام دهند تا طیفی از قطرهای پروانه را که ممکن است با فاکتورهای 0.63 و 1.26 نسبت به موارد تستشده مقیاسبندی شوند، انجام دهند.
لازم است که این موارد تست شود:
- حداقل دو فن در بالاترین سرعت دورانی خود؛
- یک فن که بیشترین تنش رو پروانه را دارد؛
- فنهایی که توسط موتورهایی با کوچکترین و بزرگترین اندازه قاب در محدوده در بالاترین خروجی کار میکنند؛
- فنهایی برای تست به گونهای آماده میشوند که نشاندهنده شرایطی است که در سرویس در معرض آن قرار میگیرند.
انطباق مداوم محصولات تولیدی با هر دو استاندارد EN 12101-3 و ISO 21927-3 باید توسط سیستم کنترل ممیزیشده تولید کارخانه (FPC) تضمین شود.

پیش از معرفی و انتشار استاندارد EN 12101-3 در اروپا و ISO 21927-3 در خارج از اروپا، تولیدکنندگان فن در هر پروژه مطابق الزامات آن پروژه و با همکاری مهندسان مشاور کار میکردند. آنها مشخصات تجهیزات تهویه تونل را تعیین کرده و سپس طراحیهای فن را مطابق با الزامات خاص قرارداد انجام میدادند.
الزام به صدور گواهی مطابق با EN 12101-3 و ISO 21927-3، بدون شک بار قابل توجهی برای تولیدکنندگان فن است و مستلزم این است که سازندگان، مهندسان مشاور و کاربران نهایی فن برای از تعریف محدوده قابل پذیرش محصول با همدیگر همکاری کنند. تولیدکنندگان و مهندسین مشاور باید با هم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که فنهای موجود در طرحهای سیستم تهویه تونل مورد تایید قرار گرفته و فنها و سیستمها با الزامات قانونی و مقرراتی مطابقت دارند.
9 خرداد ماه 1404
تست عملکرد کمپرسور سانتریفیوژ
8 خرداد ماه 1404
طراحی و ساخت سکوی تست موتور توربوشفت
22 اردیبهشت ماه 1404
تست عملکرد یا کارکرد سیستمهای جانبی توربین گاز، از جمله سیستم روغنکاری
17 اردیبهشت ماه 1404
تست جت فن مطابق استانداردهای AMCA 250 و ISO 13350
8 اردیبهشت ماه 1404
توسعه نرمافزارهای اندازهگیری و مانیتورینگ با لبویو (LabVIEW)
2 اردیبهشت ماه 1404
طراحی و ساخت تست سل APU هواپیما




















