دریافت مقاله: کاهش نویز موتور توربوفن هواپیما به کمک شبیهسازیها
در توربوفنها، با افزایش مستمر نسبت کنارگذر هوا و همچنین کاهش طول ورودی بدنه یا ناسل به دنبال کاهش نویز هستند.
تاریخ ویرایش: 10 آبان ماه 1403
برای کاهش اثرات زیست محیطی و اجتماعی هوانوردی تجاری، مقررات انتشار آلایندهها به طور فزایندهای سختگیرانه شدهاند. به عنوان مثال، شورای مشورتی تحقیقات هوانوردی در اروپا (ACARE) کاهش 65 درصدی نویز برای صنعت هوانوردی را تا سال 2050 نسبت به سال 2000 هدفگذاری کرده است.
صدای فن منبع اصلی صدای موتور برای اکثر مراحل پرواز است. در توربوفنها، با افزایش مستمر نسبت کنارگذر هوا و همچنین کاهش طول ورودی بدنه یا ناسل (Nacelle) به دنبال کاهش نویز هستند.
مقالهای که لینک آن در زیر آمده است، در خصوص کاهش نویز در موتورهای توربوفن هواپیما به کمک شبیهسازی مطالب سودمندی ارائه میدهد.
این مقاله توسط زیمنس تهیه شده است.
سورین توربوماشین
- 17 دی ماه 1403
شیوهی نصب پروبهای ارتعاشات در کمپرسورهای سانتریفیوژ - 10 آبان ماه 1403
دریافت مقاله: کاهش نویز موتور توربوفن هواپیما به کمک شبیهسازیها - 26 مهر ماه 1403
رنگ حساس به دما (TSP) و کاربرد آن در اندازهگیری و تست در توربوماشینها - 11 تیر ماه 1403
طراحی بهینهی پرههای راهنمای ورودی (IGV) برای کمپرسورهای سانتریفیوژ - 15 خرداد ماه 1403
دریافت پایاننامههای دکترا دانشگاه ETH زوریخ در حوزه توربوماشینها - 8 فروردین ماه 1403
مقدمهای بر استاندارد ناسا 7009 - استانداردی برای مدلها و شبیهسازیها
سورین توربوماشین