دریافت مقاله: کاهش نویز موتور توربوفن هواپیما به کمک شبیهسازیها
در توربوفنها، با افزایش مستمر نسبت کنارگذر هوا و همچنین کاهش طول ورودی بدنه یا ناسل به دنبال کاهش نویز هستند.
تاریخ ویرایش: 10 آبان ماه 1403
برای کاهش اثرات زیست محیطی و اجتماعی هوانوردی تجاری، مقررات انتشار آلایندهها به طور فزایندهای سختگیرانه شدهاند. به عنوان مثال، شورای مشورتی تحقیقات هوانوردی در اروپا (ACARE) کاهش 65 درصدی نویز برای صنعت هوانوردی را تا سال 2050 نسبت به سال 2000 هدفگذاری کرده است.
صدای فن منبع اصلی صدای موتور برای اکثر مراحل پرواز است. در توربوفنها، با افزایش مستمر نسبت کنارگذر هوا و همچنین کاهش طول ورودی بدنه یا ناسل (Nacelle) به دنبال کاهش نویز هستند.
مقالهای که لینک آن در زیر آمده است، در خصوص کاهش نویز در موتورهای توربوفن هواپیما به کمک شبیهسازی مطالب سودمندی ارائه میدهد.
این مقاله توسط زیمنس تهیه شده است.
سورین توربوماشین
9 آذر ماه 1404
مروری بر تست جامع موتورهای جت / نقش فناوریهای پیشرفته اندازهگیری و دادهبرداری در آزمایش موتورهای هوایی
2 آذر ماه 1404
سامانه پایش ارتعاشی کمپرسور سانتریفیوژ چرخدندهای یکپارچه (IG)
27 آبان ماه 1404
تبدیل فوریه سریع (FFT) و نقش آن در دادهبرداری دیجیتال (+دریافت مقاله تخصصی)
27 آبان ماه 1404
طراحی بهینهی پرههای راهنمای ورودی (IGV) برای کمپرسورهای سانتریفیوژ
21 آبان ماه 1404
دمای یاتاقان بهعنوان شاخص سلامت عملیاتی در کمپرسورهای سانتریفیوژ (بر اساس نسخه پنجم API 670)
15 آبان ماه 1404
مختصری دربارهی سامانههای دادهبرداری و نرمافزار لبویو (LabVIEW)
سورین توربوماشین























