دریافت مقاله: کاهش نویز موتور توربوفن هواپیما به کمک شبیهسازیها
در توربوفنها، با افزایش مستمر نسبت کنارگذر هوا و همچنین کاهش طول ورودی بدنه یا ناسل به دنبال کاهش نویز هستند.
تاریخ ویرایش: 10 آبان ماه 1403
برای کاهش اثرات زیست محیطی و اجتماعی هوانوردی تجاری، مقررات انتشار آلایندهها به طور فزایندهای سختگیرانه شدهاند. به عنوان مثال، شورای مشورتی تحقیقات هوانوردی در اروپا (ACARE) کاهش 65 درصدی نویز برای صنعت هوانوردی را تا سال 2050 نسبت به سال 2000 هدفگذاری کرده است.
صدای فن منبع اصلی صدای موتور برای اکثر مراحل پرواز است. در توربوفنها، با افزایش مستمر نسبت کنارگذر هوا و همچنین کاهش طول ورودی بدنه یا ناسل (Nacelle) به دنبال کاهش نویز هستند.
مقالهای که لینک آن در زیر آمده است، در خصوص کاهش نویز در موتورهای توربوفن هواپیما به کمک شبیهسازی مطالب سودمندی ارائه میدهد.
این مقاله توسط زیمنس تهیه شده است.
سورین توربوماشین
4 فروردین ماه 1404
دریافت پایاننامههای دکترا دانشگاه ETH زوریخ در حوزه توربوماشینها4 فروردین ماه 1404
چالشهای ساخت توربوماشین با فناوری ممز (MEMS)3 فروردین ماه 1404
کلیات طراحی اتاق تست فن مطابق استاندارد ایزو28 اسفند ماه 1403
عدم قطعیت اندازهگیری در تستهای تجهیزات دوار و توربوماشینها: چالشها، روشها و استانداردها26 اسفند ماه 1403
میکروتوربین و روشهای تست آن: بررسی اصول، چالشها و فناوریهای نوین17 دی ماه 1403
شیوهی نصب پروبهای ارتعاشات در کمپرسورهای سانتریفیوژ
سورین توربوماشین