دریافت مقاله: کاهش نویز موتور توربوفن هواپیما به کمک شبیهسازیها
در توربوفنها، با افزایش مستمر نسبت کنارگذر هوا و همچنین کاهش طول ورودی بدنه یا ناسل به دنبال کاهش نویز هستند.
تاریخ ویرایش: 30 دی ماه 1402
برای کاهش اثرات زیست محیطی و اجتماعی هوانوردی تجاری، مقررات انتشار آلایندهها به طور فزایندهای سختگیرانه شدهاند. به عنوان مثال، شورای مشورتی تحقیقات هوانوردی در اروپا (ACARE) کاهش 65 درصدی نویز برای صنعت هوانوردی را تا سال 2050 نسبت به سال 2000 هدفگذاری کرده است.
صدای فن منبع اصلی صدای موتور برای اکثر مراحل پرواز است. در توربوفنها، با افزایش مستمر نسبت کنارگذر هوا و همچنین کاهش طول ورودی بدنه یا ناسل (Nacelle) به دنبال کاهش نویز هستند.
مقالهای که لینک آن در زیر آمده است، در خصوص کاهش نویز در موتورهای توربوفن هواپیما به کمک شبیهسازی مطالب سودمندی ارائه میدهد.
این مقاله توسط زیمنس تهیه شده است.
سورین توربوماشین
11 تیر ماه 1403
طراحی بهینهی پرههای راهنمای ورودی (IGV) برای کمپرسورهای سانتریفیوژ15 خرداد ماه 1403
دریافت پایاننامههای دکترا دانشگاه ETH زوریخ در حوزه توربوماشینها8 فروردین ماه 1403
مقدمهای بر استاندارد ناسا 7009 - استانداردی برای مدلها و شبیهسازیها13 بهمن ماه 1402
نقش حیاتی سنسورهای ارتعاشی تکمحوره در تست پذیرش تجهیزات30 دی ماه 1402
دریافت مقاله: کاهش نویز موتور توربوفن هواپیما به کمک شبیهسازیها11 تیر ماه 1403
طراحی بهینهی پرههای راهنمای ورودی (IGV) برای کمپرسورهای سانتریفیوژ
سورین توربوماشین